Antes de las vacaciones de verano me invitaron a participar en unas jornadas dedicadas a la reflexión sobre los modos de captar el talento en las empresas del sector audiovisual, organizadas por TCM Audiovisual (Mataró). Aunque el evento estaba dirigido a un público del mundo de la empresa, la primera presentación fue la mía, en un tono claramente académico,  y en ella procedí a un repaso precisamente sobre los conceptos de creatividad, innovación y talento de un modo crítico, y basado en parte en los materiales docentes que elaboramos Ruth Pagès y yo para el posagrado de Innovación en creación de contenidos audiovisuales de la UOC, y en parte en nuestra investigación sobre los mediadores entre arte e industria que hemos ido realizando estos últimos años con Antoni Roig.

Els conceptes de creativitat, innovació i talent en les relacions art i indústria (en català)

En el context actual de canvis en l’economia i en les pràctiques de l’art, la necessitat de creixement sembla haver trobat en els conceptes de creativitat i talent el mitjà per a la innovació. Aquest és el cas en algunes iniciatives presents en el territori espanyol que pretenen fer de mediador entre artistes o creadors i indústria. Ara bé,  tant les condicions dels creadors com les evolucions relatives als propis conceptes de creativitat, artista, innovació o talent conformen en certa manera un nou paper per al treball creatiu i cultural.
En aquesta presentació es repassen críticament tots aquests conceptes en relació a la seva utilització en en alguns projectes de mediació actuals.